
αγωνιστικά
αναψυχής
---------------------
Υποδοχή
Κεντρική
Σκάφη άρθρα
Φωτό
Συνδέσεις
Επικοινωνία
---------------------









|
|
|
|
Η Ελληνική επανάσταση στο γύρο του κόσμου [THE OCEAN RACE 2021 με πρωτότυπα υδρόπτερα IMOCA 60].
1821-2021, 200 χρόνια μετά την απελευθέρωση. Η επανάσταση τώρα... έρχεται από το μέλλον.
Οι πρωτοπόροι πλάθουν ιστορία. |
Εδώ
το "ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821-2021”, ένα 100%
ελληνικό πρωτότυπο ιστιοπλοϊκό
υδρόπτερο νέας γενιάς, ολικού μήκους
18,28 μέτρων, κλάσης IMOCA, ειδικά μελετημένο
από Έλληνες για τον γύρο του κόσμου με
ελληνικό πλήρωμα. Αγώνας THE OCEAN RACE
2021.
Αναζητείται χορηγός.
(Η
χορηγία θα βοηθήσει και την απαραίτητη
αισθητική βελτίωση προβολής του έργου).
|
Η νεώτερη Ελληνική
επανάσταση ξεδιπλώνεται από την
Επανάσταση του Έθνους μας το 1821, από το
διαρκές παρόν έως το 2021, επέτειος των
200 χρόνων ελευθερίας του Ελληνικού
κράτους, σε βάσεις του παρελθόντος, με
όραμα, τόλμη, πίστη και αφοσίωση.
Τώρα
πλάθουμε την Ειμαρμένη μας, το συναρπαστικό
μέλλον μας.
Εμείς, οι
ελεύθεροι Έλληνες, γιορτάζουμε τη μεγάλη
ιστορική επέτειο, διακόσια (200) χρόνια
από την έναρξη της Επανάστασης του 1821,
με τη δική μας ιστιοπλοϊκή Επανάσταση,
με έργο προς τους νέους ορίζοντες οι
οποίοι προβάλλουν τώρα, ως ιδανική
πρόκληση, στην Ελληνική αγωνιστική
ιστιοπλοΐα, τους παγκόσμιους αγώνες
στους ωκεανούς του γύρου του κόσμου.
Μελετάμε, σχεδιάζουμε και κατασκευάζουμε,
ένα πρωτότυπο υδρόπτερο σκάφος νέας
γενιάς το “ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
1821-2021”,
ολικού μήκους 18,28 μέτρων κλάσης IMOCA, το
οποίο θα συμμετάσχει στον παγκόσμιο
ιστιοπλοϊκό αγώνα, το γύρο του
κόσμου με πλήρωμα έξι (6) Ελλήνων ιστιοπλόων
εκ των οποίων υποχρεωτικά, τουλάχιστον,
μια γυναίκα.
Δίχως
φοβίες αλλά ως τολμηροί ποιητές,
οραματιστές, πρωτοπόροι ωκεανοπόροι
αγωνιστές, θα αρμενίσουμε το Φθινόπωρο
του 2021, επαναστατικά, έξω σ’ αυτή την
ωκεάνια καταιγίδα, τον ιστιοπλοϊκό γύρο
του κόσμου THE OCEAN RACE 2021.
Μετά
τον εννέα μηνών περίπλου μας δεν θα
σταματήσουμε τον πλου μας, θα συνεχίσουμε
αέναα έως το μακρύτερο, βαθύτερο μέλλον.
Το
ελληνικό κοινό πεινά, διψά για ωκεάνια
αγωνιστική ιστιοπλοΐα και ωκεάνια
περιπέτεια. Το
ενδιαφέρον των Ελλήνων αυξάνει διαρκώς
με γεωμετρική πρόοδο.
Προχωράμε
επαναστατικά με περισσότερη τεχνολογία,
περισσότερη πολυμορφία, περισσότερη
βιώσιμη ανάπτυξη στα χνάρια των ηρώων
του 1821, του πολυμήχανου Οδυσσέα, του
φωτός του Ορφέα. Με
ιδανικά για τα οποία αξίζει να επαναστατήσει
κανείς, την μετάλλαξή μας προς το
βέλτιστο, απέραντα θεάζον1,
δυναμικό, ελεύθερο, αμφίδρομα νοήμον,
προσωπικό και συλλογικό ελληνικό ον,
με συναγωνιστική, πρωτοπόρα συμμετοχή,
στο παγκόσμιο γίγνεσθαι.
1:(θεάζω:
είμαι θείος, έχω θεία φύση).
|
|
34ο AMERICAS CUP 2013 |
|
Ιπτάμενα υδροπτέρυγα καταμαράν. ΑC72

 
|
|
|
|
ΤΑ ΔΥΟ ΙΠΤΑΜΕΝΑ ΙΣΤΙΟΠΤΕΡΥΓΑ
Oι πιο συναρπαστικοί στην ιστορία του AMERICAS CUP ήταν οι αγώνες του τελικού 34ου AMERICAS CUP 2013 με νικητή το ORACLE TEAM USA.
H 25η Σεπτεμβρίου 2013 είναι μια ιστορική ημέρα του πιο διάσημου ιστιοπλοϊκού αγώνα στον κόσμο. Οι ΗΠΑ κέρδισαν και την τελευταία ιστιοδρομία και το τελικό σκορ διαμορφώθηκε 9-8, από το 1-8 της 18 Σεπτεμβρίου 2013 με το οποίο έχαναν οι ΗΠΑ. Από τότε, σε κάθε καθημερινό αγώνα προστίθετο υπέρ των ΗΠΑ και ένας με δύο πόντοι, σύνολο διαδοχικών κερδισμένων πόντων 8. Οι Νεοζηλανδοί, οι καλλιτέχνες της παγκόσμιας ιστιοπλοΐας, έχοντας ένα ταχύτερο σκάφος, με μεγάλη τέχνη κέρδισαν τους πρώτους 8 από τους 9 πόντους, αλλά και με μεγάλη φαντασία έχασαν τους επόμενους 8!..χαρίζοντας, ουσιαστικά, την τελική νίκη στους Αμερικανούς.
φανταστικά αναδείχτηκαν τα νέα σκάφη του AMERICAS CUP, τα ιπτάμενα δίγαστρα ιστιοπτέρυγα.
Larry Elisson, ιδρυτής του ORACLE TEAM USA: “Αυτοί οι αγώνες άλλαξαν την ιστιοπλοΐα για πάντα”.
Να δούμε τώρα τι μας ετοιμάζει ο διορατικός στην αιχμή της ιστιοπλοϊκής τεχνολογίας Larry Elisson για τον επόμενο αγώνα του οποίου ο τελικός θα διεξαχθεί σε τρία χρόνια.
Μεγάλος ηττημένος απεδείχθη, όχι το σκάφος, αλλά, ο σκίπερ του Emirates Team New Zealand Dean Barker ο οποίος υπέπεσε σε στοιχειώδη αλλά και σημαντικά κατά σειρά λάθη στις τελευταίες 8 ιστιοδρομίες (επαναλαμβανόμενα πέναλτι στις 13η και 17 η, παρ ολίγον ανατροπή στην 8η ιστιοδρομία από λάθος χειρισμό της μαΐστρας - πτέρυγας, τρία επιπλέον περιττά και λανθασμένα τακ στη 18η, υπέρμετρα μεγάλη απόσταση ιστιοδρομίας στη 19η, 12,2 μίλια, τη στιγμή που από τις 16 ιστιοδρομίες που διεξήχθησαν με άνεμο άνω των 12,0 κόμβων, το Emirates Team New Zealand κάλυπτε διαρκώς την συνολική απόσταση κάτω από 11,9 μίλια).
Παρ’ όλ’ αυτά, το σκάφος Emirates Team New Zealand απεδείχθη ταχύτερο, ιδίως στα όρτσα. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι και το απόλυτο ρεκόρ ταχύτητας στην ιστορία του Κυπέλλου Αμερικής επετεύχθη, στη 18η ιστιοδρομία, με 47,57 κόμβους (88 km / h) από το Emirates Team New Zealand.
Το AC72 ORACLE TEAM USA φαίνεται αχτύπητο στα όρτσα όταν ίπταται στην πτέρυγά του, μόνο που αυτό διαρκεί για πολύ λίγο χρονικό διάστημα και δεν αρκεί για να κερδίσει ένα μπράτσο, πόσο μάλλον εννέα αγώνες οι οποίοι απαιτούνται για την τελική νίκη. Στην τελική 19η ιστιοδρομία, η οποία θα έκρινε και το κύπελλο, ο νικητής του 34ου AMERICAS CUP, ORACLE TEAM USA, όχι μόνο δεν βελτίωσε την καλυπτόμενη απόσταση, αλλά αντίθετα την αύξησε κατά 1,7% ως προς τον μέσο όρο του των προηγούμενων αγώνων. Στην ίδια 19η ιστιοδρομία ο Dean Barker οδήγησε το Emirates Team New Zealand στην αυτοκαταστροφική αύξηση του 4,2% της καλυπτόμενης απόστασης, ως προς τον μέσο όρο του των προηγούμενων αγώνων, όπως αναφέρθη και πιο πάνω, γεγονός το οποίο μείωσε απαράδεκτα το Vmg και επέφερε την ήττα του έναντι του φυσιολογικά σταθερού Jimmy Spithill (AUS), skipper ORACLE TEAM USA. Να σημειωθεί ότι η μέση ταχύτητα των σκαφών, στην 19η ιστιοδρομία, ήταν ακριβώς η ίδια: 30,55 κόμβους.
ΤοAC72 Emirates Team New Zealand (ΕΤΝΖ)
Η ανωτερότητα του καταμαράν AC72 Emirates Team New Zealand (ΕΤΝΖ) των Νεοζηλανδών οφείλεται , προπάντων , στις καλύτερες επιδόσεις των πτερύγων του (foils).
«Η εξέλιξη των ιστιοπλοϊκών βρίσκεται στα υδροπτέρυγα», (Jimmy Spithill (AUS), skipper ORACLE TEAM USA).
Ίπτανται έως 1,5 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας κερδίζοντας 3 με 5 κόμβους ταχύτητα.
«Το δυνατό σημείο μας είναι το σκάφος μας», (Dean Barker (NZL), skipper Emirates Team New Zealand).
ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΗ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΔΥΝΑΜΗΣ ΠΤΗΣΗΣ (Fz)
Πτέρυγα Emirates Team New Zealand : |
Πτέρυγα ORACLE TEAM USA:
|
|
|
Οι πιέσεις στην πτέρυγα ανέρχονται στους 14 Τόνους.
|
Μερικές διαστάσεις υδροπτέρυγας
|
H παρακάτω ανάλυση εξηγεί τις διαφορές των πτερύγων των δυο ιστιοπλοϊκών.
TNZ
Oracle
Οι δύο πτέρυγες έχουν περίπου την ίδια τιμή ως προς την συνισταμένη δύναμή τους (F). Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο για την κατάκορφη δύναμη (Fz), κυρίως στα όρτσα. Υπολογίστηκε το κέρδος της δύναμης πτήσης (Fz) του Emirates Team New Zealand σε περίπου 6%, ανώτερη του ORACLE TEAM USA, κατά μέσο όρο (όρτσα, πρύμα και ριτσιν). Επιπλέον, η δύναμη εκπεσμού (Fy), για το ΝΖ, είναι ανώτερη και η γωνία πορείας καθίσταται πιο κλειστή, διανύοντας λιγότερα μίλια. Οι πιέσεις στην πτέρυγα ανέρχονται στους 14 Τόνους. Παρά του ότι η παρούσα ανάλυση δεν έγινε εις βάθος, τα αποτελέσματά της δεν απέχουν πολύ από την πραγματικότητα.
Οι γάστρες του Emirates Team New Zealand δέχονται μικρότερες υδροδυναμικές αντιστάσεις (Rx), (τριβές και αντίσταση κυματισμού γάστρας), καθιστώντας το πραγματικά ταχύτερο του ORACLE TEAM USA κατά, μέσο όρο, περίπου 3% σε Vmg.
Οι πραγματικές ταχύτητες των σκαφών φανερώθηκαν από την πρώτη μέχρι και την 7η ιστιοδρομία όταν οι νίκες ήταν 6-1 υπέρ του ΕΤΝΖ. Οι 7 πρώτες ιστιοδρομίες λαμβάνονται υπόψη για την σύγκριση των ταχυτήτων των δυο πλεούμενων. Από την 8η και μετά δεν είναι δυνατή η σύγκριση ταχυτήτων, καθότι το γεγονός, αφενός μεν ότι, η φαντασία που υπέδειξαν οι ΝΖ να υποπίπτουν στο ένα μετά το άλλο «λάθος», αφετέρου δε ότι, οι ΗΠΑ δεν μπόρεσαν να βελτιώσουν την ταχύτητα του καταμαράν τους, δεν επιτρέπει την εξαγωγή σωστών συμπερασμάτων.
Έχουμε:
διάρκεια πλεύσης περίπου: 8,5% reaching. 48,2% όρτσα. 43,1% πρύμα.
Vmg ΤΝΖ: 5,6% ταχύτερο στα όρτσα, 0,7% ταχύτερο στα πρύμα, 4,9% βραδύτερο στο reaching.
Σύνολο Vmg: 3% ταχύτερο το ΤΝΖ περίπου, κατά μέσο όρο στο ΔΕΛΤΑ, (όρτσα, πρύμα και ρίτσιν).
Ήτοι:
F TNZ ~ F Oracle
Fz TNZ ~ 1,06*Fz Oracle
Vmg TNZ ~ 1,03*Vmg Oracle |
Τα ως άνω αποτελέσματα επέρχονται, καθότι:
το εκτόπισμα μειώνεται, οι υδροδυναμικές αντιστάσεις (Rx) κυρίως στα όρτσα μειώνονται, η έναρξη πτήσης επιταχύνεται, η διείσδυση του πλωτήρα στο νερό επιβραδύνεται, η διάρκεια πτήσης αυξάνεται. Με τον τρόπο αυτό κερδίζεται το συναγωνιζόμενο σκάφος, με την προϋπόθεση φυσικά ότι ο κυβερνήτης και το πλήρωμα δεν υποπίπτουν σε αρκετά λάθη._
20 χρόνια εξέλιξης αγωνιστικών
στο μοναχικό γύρο του κόσμου, VENDEE GLOBE
Προβλέψεις για τα επόμενα 6 έτη

Ecureuil d'Aquitaine II, Νικητής 1990 |

Foncia, Νικητής 2009
|

Virbac Paprec3, Νικητής 2012 ; |
|
Οι αναλύσεις είναι του aenao.gr. Βασίζονται στα σκάφη IMOCA OPEN μήκους 60 ποδών ή 18,28μ, του μοναχικού αγώνα στο γύρο του κόσμου, VENDEE GLOBE, ο οποίος διεξάγεται, χωρίς σταθμό και χωρίς εξωτερική βοήθεια, κάθε 4 χρόνια από το 1989.
Οι επόμενοι το 2012 και 2016.
|
Σχέση μείωσης βάρους (Β) με αύξηση μέσης ταχύτητας (Vm).
Το βάρος είναι από τους κυριότερους παράγοντες ταχύτητας.
Τα 20 τελευταία έτη έχουμε:
Οι προβλέψεις θέλουν έως το 2017
|
 |
Η μείωση του βάρους επιτυγχάνεται με τη χρήση των συνεχώς εξελισσόμενων σύνθετων υλικών, προεμποτισμένες ίνες άνθρακα σε κλιβάνους με υψηλές θερμοκρασίες, τη βελτίωση των μεθόδων κατασκευής και την διαρκώς νέα γνώση επί των πραγματικών καταπονήσεων στο σκάφος έτσι ώστε να μειώνονται οι υπερβολικοί συντελεστές ασφαλείας και κατά συνέπεια το τελικό βάρος. |
|
Προς την ίδια ανοδική κατεύθυνση κινείται και η ισχύς, η κινητήριος δύναμη των ιστίων ως προς την
εγκάρσια ευστάθεια (EE)
|
|
|
Αύξηση ισχύος
ήτοι: από το 1989 μεγαλύτερη
-
58% ιστιοφορία και πλέον 32% έως το 2017, τα επόμενα 6 έτη.
-
78% εγκάρσια ευστάθεια (EE) και πλέον 30% έως το 2017.
Η μορφή της γάστρας αυξάνει το πλάτος, τον όγκο της στα έξαλα, με τη γεωμετρία των έντονων αιχμών.
Η καρίνα-εκκρεμές προσθέτει περί τα
|
|
|
Ecureuil d'Aquitaine 2 ..
Νικητής 1990 |
Akena verandas
2000 και 2004 |
Foncia Νικητής 2009 |
|
|
Η εγκάρσια ευστάθεια (ΕΕ ή RM), (ΕΕ= Β * αψ), είναι η ροπή του βάρους (Β) με το αντίστοιχο εκτόπισμα (Δ) του σκάφους επί την απόσταση (αψ) στον άξονα ψ, μεταξύ του κέντρου βάρους και του κέντρου εκτοπίσματος της γάστρας. (σχ. 2)
Το σκάφος PINDAR (βλέπε παρακάτω πίνακα), έχει τα υψηλότερα (RΜ), πλάτος 6,50 μ!..., ιστιοφορία (Sόρτσα) και βάρος (Β). Παρόλα αυτά δεν είναι το ταχύτερο της γενιάς του 2007. Είναι δε κατά 14% βραδύτερο από το νικητή FONCIA 07 και 8% από το ΑΚΕΝΑ VERANDAS γενιάς 98 και το οποίο μάλιστα δεν διαθέτει καρίνα-εκκρεμές. Η ανωτερότητα της ταχύτητας του PINDAR αναδεικνύεται μόνο όταν συγκριθεί με κάποιο άλλο πλεούμενο παραπλήσιου βάρους.
Μία αύξηση της ευστάθειας (RΜ) χωρίς να συνοδεύεται και από αντίστοιχη μείωση του βάρους (Β), δεν επιφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα στην μέση ταχύτητα (Vm). |

|
|
|
Χαρακτηριστικές γραμμές έντονων αιχμών ενός IMOCA OPEN 60αρι τελευταίας γενιάς για τον επόμενο μοναχικό γύρο του κόσμου 2012, VENDEE GLOBE, καθώς και το γύρο του κόσμου με 2 άτομα Barcelona World Race (BWR)2011 και 2015.
Ολ. μήκος = 18,28 μ
Πλάτος = 5,95 μ
Δ = 7,0 Τ
ΕΕ = 26 Τ*μ (δίχως ballast)
|
|
Νέα αισθητική, υψηλές επιδόσεις |
|
|
|
|
|
|
Από τον ως άνω πίνακα παρατηρούμε ότι η βελτίωση της ταχύτητας (Vm) τα 20 τελευταία χρόνια είναι επίσης άμεσα συνδεδεμένη με την την ισχύ του σκάφους, δηλαδή την επιφάνεια των πανιών και την εγκάρσια ευστάθειά του (ΕΕ).
|
|
|
|
.
Από τον ως άνω πίνακα παρατηρούμε ότι
προκειμένου η ταχύτητά μας να αυξηθεί κατά 1% πρέπει συγχρόνως
το 1992 να
-
μειωθεί το βάρος 2,7 %
-
αυξηθούν τα ιστία 5,3 %
-
αυξηθεί η ισχύς 6,7 %
το 2011 να
-
μειωθεί το βάρος 0,7 %
-
αυξηθούν τα ιστία 1,3 %
-
αυξηθεί η ισχύς 1,9 %
Στο πέρασμα των 20 ετών η εξέλιξη των αγωνιστικών θέλει να έχει μεγάλη τάση αύξησης της ταχύτητας (Vm), με περί τις 4 φορές μικρότερες αλλαγές στο βάρος, τα ιστία, την ευστάθεια και τελικά την ισχύ.
Συνεχώς, μικρότερες βελτιώσεις, μεγαλύτερες ταχύτητες.
Συναρπαστικό!... |
|
|
|
|
Έτος |
Νικητής ή πρόβλεψη |
σκάφος |
ολ.μήκος |
ίσαλος |
Πλάτος |
βύθισμα |
Βάρος |
%B |
.......Επιφάνεια.ΙΣΤΙΩΝ |
όρτσα |
%όρτσα |
Sπρύμα |
SVT |
1989-90 |
Titouan Lamazou |
Ecureuil
Aquitaine II |
18,28 |
17,00 |
5,20 |
3,8 |
11,70 |
0 |
185 |
0 |
400 |
585 |
1992-93 |
Alain Gautier |
Bagages Superior |
18,28 |
17,30 |
5,80 |
4,0 |
10,95 |
6 |
221 |
19 |
460 |
681 |
1996-97 |
Christophe Auguin |
Geodis |
18,28 |
17,90 |
5,75 |
4,1 |
9,30 |
21 |
230 |
24 |
460 |
690 |
2000-01 |
Michel Desjoyeaux |
PRB |
18,28 |
18,28 |
5,40 |
4,5 |
9,30 |
21 |
260 |
41 |
500 |
760 |
2004-05 |
Vincent Riou |
PRB |
18,28 |
18,28 |
5,40 |
4,5 |
9,00 |
23 |
260 |
41 |
500 |
760 |
2008-09 |
Michel Desjoyeaux |
Foncia |
18,28 |
18,28 |
5,85 |
4,5 |
8,50 |
27 |
300 |
62 |
620 |
920 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2010-11 |
J.P. Dick |
Virbac Paprec3 |
18,28 |
18,28 |
5,70 |
4,5 |
7,50 |
36 |
300 |
62 |
590 |
890 |
2016-17 |
πρόβλεψη |
|
18,28 |
18,28 |
5,95 |
4,50 |
6,90 |
41 |
300 |
62 |
600 |
900 |
2004-05 |
Α.Βoissiere |
Akena verandas |
18,28 |
18,28 |
5,80 |
4,5 |
8,50 |
27 |
271 |
46 |
617 |
888 |
2008-09 |
Β. Thompson |
Pindar |
18,28 |
18,28 |
6,50 |
4,5 |
10,00 |
15 |
430 |
132 |
740 |
1170 |
|
Έτος |
Νικητής ή πρόβλεψη |
σκάφος |
καρίνα |
Αρχιτέκτων |
υλικό |
μέρες |
ΕΕ |
%EE |
Vm |
%Vm |
πρ.
μίλια |
1989-90 |
Titouan Lamazou |
Ecureuil
Aquitaine |
σταθερή |
..Bouvet.88 |
GRP |
109 |
12 |
0 |
9,7 |
0 |
25485 |
1992-93 |
Alain Gautier |
Bagages Superior |
εκκρεμές |
Finot 91 |
GRP-Carbon |
111 |
14 |
18 |
9,5 |
-2 |
25315 |
1996-97 |
Christophe Auguin |
Geodis |
εκκρεμές |
Finot 93 |
Carbon |
106 |
17 |
36 |
10,4 |
8 |
26520 |
2000-01 |
Michel Desjoyeaux |
PRB |
εκκρεμές |
Finot 00 |
Carbon |
93 |
19 |
55 |
11,9 |
23 |
26700 |
2004-05 |
Vincent Riou |
PRB |
εκκρεμές |
Finot 00 |
Carbon |
87 |
19 |
55 |
12,7 |
31 |
26714 |
2008-09 |
Michel Desjoyeaux |
Foncia |
εκκρεμές |
Farr 07 |
Carbon |
84 |
23 |
89 |
14,0 |
44 |
28303 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2010-11 |
J.P. Dick |
Virbac Paprec3 |
εκκρεμές |
Verdier10 |
Carbon |
|
23 |
86 |
14,5 |
49 |
|
2016-17 |
πρόβλεψη |
stoxos |
εκκρεμές |
agr 11 |
Carbon |
|
26 |
108 |
16,3 |
60 |
|
2004-05 |
Α.Βoissiere |
Akena verandas |
σταθερή |
Finot 98 |
Carbon |
93 |
14 |
11 |
13,4 |
38 |
28700 |
2008-09 |
Β. Thompson |
Pindar |
εκκρεμές |
J. Kouyoum
djian 07 |
Carbon |
99 |
44 |
257 |
12,6 |
30 |
28700 |
|
Το Virbac Paprec3 είναι της νεότερης γενιάς, του 2010 και είναι ο νικητής του γύρου του κόσμου 2011 με 2 άτομα , αγώνας Βarcelona World Race 2010-2011 (BWR). Η ταχύτητα του υπολογίστηκε στο 5% ανώτερη του νικητή FONCIA στο VENDEE GLOBE 2009. Οι επιδόσεις του καταγράφηκαν στον αγώνα Barcelona World Race 2010-2011 (BWR).
Το Akena verandas, αν και δεν κατέλαβε την πρώτη θέση, αναφέρεται διότι η καρίνα του είναι σταθερή και όχι εκκρεμές, γεγονός που καθιστά πιο κατανοητή τη σύγκριση στην εξέλιξη των σκαφών 60 ποδών.
Στους υπολογισμούς δεν λαμβάνεται υπόψη το (RΜ) των δεξαμενών νερού (ballast).
Από το 2009 το μέγιστο επιτρεπόμενο (RΜ) είναι 32 Τm. Κακώς κατά τη γνώμη μας. Οι περιορισμοί είναι εμπόδιο στην εξέλιξη. Ωστόσο,στα όρια αυτά , είναι δυνατή και ζητούμενο η μείωση του βάρους του βολβού καθώς και εκείνη των δεξαμενών νερού, κάτι που μπορεί να επιφέρει τη μείωση του ολικού βάρους και τελικά την αύξηση της ταχύτητας.
-----------------------------------------------------------------------
Συμπερασματικά,
η παρούσα ανάλυση αποδεικνύει ότι, τη στιγμή που τα πληρώματα των σκαφών επιδεικνύουν τις ίδιες ικανότητες μεταξύ των, τα ιστιοπλοϊκά των προηγούμενων γενεών δεν έχουν καμία δυνατότητα να κερδίσουν τούς αγώνεςέναντι των σκαφών της τελευταίας γενιάς.
aenao.gr |
Cat κατά tri και η φαντασίωση της μαΐστρας-πτέρυγας.
33eAmerica's Cup

Στη φωτό τα δύο ιπτάμενα «πολύγαστρα» multihulls, USA17 καιALINGHI 5, με εμφανή, σε πρώτο πλάνο, το μεγαλύτερο σε μήκος και μικρότερο σε ύψος κυματισμό του USA17.
Πολύ μελάνι χύθηκε για την μαΐστρα-πτέρυγα του USA17 εξηγώντας έτσι, κατά τον μάλλον λανθασμένο τρόπο, την άνετη επικράτηση του «τρίγαστρου» trimaran USA17 επί του ελβετικού «δίγαστρου» catamaran ALINGHI 5. Τονίστηκε κατά κόρον ότι η άκαμπτη πτέρυγα στη θέση της μαΐστρας αποτελεί τον λόγο της ανωτερότητας του αμερικάνικου σκάφους.
Η μέση πραγματική ταχύτητα (Vb) των δύο σκαφών στους δύο αγώνες του 33e America's Cup, στις ίδιες συνθήκες, δηλαδή στους ασθενείς και μέτριας έντασης ανέμους του αγώνα, υπολογίστηκε σε:
ALINGHI 5: 17,37 κόμβοι (Κμ) (με ανώτερη 25 Κμ)
USA17: 18,30 κόμβοι (Κμ) (+5,4%) (με ανώτερη 31 Κμ)
Ήτοι: το USA17 αναδείχθηκε, κατά μέσο όρο, ταχύτερο του ALINGHI 5 κατά 5,4 %.
Μία πιο αναλυτική ματιά, παρακάτω, αποδεικνύει ότι σε σύνολο 5,4 % της διαφοράς ταχύτητας των δύο ιστιοπλοϊκών, η πτέρυγα συμβάλει περίπουμόνο στο1,0% και το υπόλοιπο 4,4 % οφείλεται σε άλλους παράγοντες.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η διαφορά της ταχύτητας αντιστοιχεί σε μία μεγαλύτερη αεροδυναμική δύναμη (Fx) του USA17 με την αντίστοιχη υδροδυναμική αντίσταση (Rx). Όσο το Fx αυξάνει και το Rx μειώνεται τόσο το Vb αυξάνει, μέχρι να επέλθει ισορροπία μεταξύ αεροδυναμικής δύναμης Fx και υδροδυναμικής αντίστασης Rx, με Fx = Rx.
Η συνεισφορά των παραγόντων (P) στην ταχύτητα (Vb) ισούται με τη τετραγωνική των ρίζα. Vb = P^0,5
Οι κυριότεροι παράγοντες οι οποίοι προσδίδουν μεγαλύτερη ταχύτητα είναι:
- Η ανώτερη εγκάρσια ευστάθεια (Εε) του USA17.
Το μέγεθος της προωθητικής δύναμης των ιστίων (Fx) συνδέεται ευθέως με την (Εε) της.
Εε= D*Β/2, όπου: D:Βάρος (εκτόπισμα), Β:μέγιστο πλάτος
ALINGHI: Β=25,32 μέτρα, D ~ 18,5 t, Εε =18,5*25,32/2=234,2 t*m
USA17: Β=27,45 μέτρα, D ~ 21,6 t, Εε =21.6*27.45/2=297.1 t*m, ή (c*297.1 / 234,2)^0,5 => 12.6% επί πλέον θετική συμβολή στην ταχύτητα (Vb).
Η αεροδυναμική υπεροχή του περίπου 12.6% αντισταθμίζεται από τις παρακάτω υδροδυναμικές παραμέτρους:
- το μήκος(L) των ιπτάμενων γαστρών δυναμικής πλεύσης.
ALINGHI5: 27,45 μέτρα
USA17: 34,56 μέτρα (+26%), ή (c*34,56/27,45)^0,5 => 12,2 % θετική συμβολή στην ταχύτητα (Vb), ανερχόμενη σε 12.6% λόγω ανώτερης επίδοσης της Εε.
- το βάρος (D) των πλεούμενων (στον υπολογισμό της ταχύτητας εδώ συμπεριλαμβάνεται η μορφή της γάστρας και η βρεχόμενη επιφάνειά της)
ALINGHI5: D ~ 18,5 τόνοι (με τις δεξαμενές νερού)
USA17: D ~ 21,6 τόνοι (+17%) ή (c*21,60/18,50)^0,5 => -8,2 % βραδύτερο, αρνητική συμβολή στην ταχύτητα (Vb). c: συντελεστής ταχύτητας.
Κατά συνέπεια,
η τελική υπεροχή της μέσης ταχύτητας Vb του USA17 κατά 5,4 % οφείλεται στους παράγοντες (P).
Συνοπτικά τα %Vb:
|
%P |
%Σύνολο |
Μήκος - εγκάρσια ευστάθεια |
~ 12,6% |
12,6% |
Βάρος |
~ -8,2% |
4,4% |
μαΐστρα-πτέρυγα |
~ (5,4-4,4=1,0) 1,0% |
5,4% |
Συνολικό κέρδος ταχύτητας |
|
12,6-8,2+1,0= 5,4 %. |
Συμπερασματικά, ο λόγος για τον οποίο το USA17 αναδείχθηκε νικητής οφείλεται πολύ περισσότερο στο κέρδος της ταχύτητας η οποία απορρέει από την ανώτερη εγκάρσια ευστάθεια σε συνδυασμό με τη σχέση του μήκος/βάρος (+4,4%) και λιγότερο από τις επιδόσεις της μαΐστρας-πτέρυγας αυτής καθεαυτής (+1,0%). Η υπερβολή επιδόσεων και η φαντασίωση επί της μαΐστρας-πτέρυγας καταρρίπτονται.
Θεόδωρος Τέτσιος
Αρχιτέκτων Διπλωματούχος Μηχανικός
Yacht Designer |
|








  |
MINI TRANSAT 2009 (transat 650 κάθε 2 έτη)
|
|
 |
Αρχιτεκτονική προσέγγιση του ιστιοπλοϊκού στον ελαφρύ και δυνατότερο αέρα
Σύγκριση 2 ΑΜΕRICA'S CUP CLASS
Oracle USA-76 και Alinghi SUI-64. |
Ιστιοπλοϊκό σκάφος
"ΑΕΝΑΟ" (αεινάω = πάντα ρέω)
Λίγα κιλά, μεγάλη ευστάθεια,
εύκολο πλανάρισμα
στο χωριό μας αλλά και στο
γύρο του κόσμου.
Φθηνά υλικά μεγάλων αντοχών
ή
σύνθετα, πιο ακριβά,
κέβλαρ ανθρακονήματα.
|
|
AENAO 7 |
Η πρωτοποριακή σχεδίαση των γαστρών με τηγεωμετρία των αιχμών, απεδείχθη, στον τελευταίο μοναχικό γύρο του κόσμου VENDEE GLOBE 2008-2009, BWR 2011 και όχι μόνο, ως μία επιλογή με κορυφαίες επιδόσεις. Το ΑΕΝΑΟ συνέλαβε και υιοθέτησε πρώτο, από το 1999, την ιδιαίτερη αυτή μορφή των σύγχρονων σκαφών. Οι επιλογές μας δε βρίσκονται, αυτή τη στιγμή, το 2009, ακόμη πιο προχωρημένες και σύντομα αναμένεται να εφαρμοσθούν από κάθε ιστιοπλοϊκό, αγωνιστικό και αναψυχής, που θέλει να βρίσκεται στην "αιχμή" των επιδόσεων.
|
Η χρήση των σύνθετων υλικών προσδίδει ακόμη ελαφρύτερα σκάφη, χωρίς να μειώνονται οι αντοχές τους, με αποτέλεσμα να έχουμε ταχύτερα και ασφαλέστερα πλεούμενα. |
|

|